in

Deze eenvoudige vetverbrandingstruc helpt je 60% meer calorieën te verbranden tijdens het wandelen

Je hebt geen fancy fitnessabonnement nodig om fit te blijven. Sterker nog, actief zijn kan net zo eenvoudig zijn als regelmatig gaan wandelen. Het kan op elk moment van de dag worden gedaan en kost je ook geen cent! Naast het helpen bij gewichtsverlies, bevordert wandelen ook het algehele welzijn. Het vermindert naar verluidt het risico op hart- en vaatziekten en kan ook goed zijn voor je geestelijke gezondheid.

Een stevige wandeling van 10 minuten per dag heeft veel gezondheidsvoordelen en telt mee voor je aanbevolen 150 minuten wekelijkse lichaamsbeweging, zeggen experts. Maar als je doel is om af te vallen, is het niet zo eenvoudig – je moet meer calorieën verbranden dan je binnenkrijgt. Het verhogen van de intensiteit kan meer calorieën verbranden. En één manier om de intensiteit te verhogen is door je wandeltechniek te veranderen.

Lees ook
Japanse kannibaal (73) die Nederlandse studente opat overleden

Hoe meer calorieën verbranden tijdens het wandelen?
Onderzoek heeft aangetoond dat stevig wandelen met een snelheid van 5,5 km/u bergopwaarts 60% meer calorieën verbrandt dan een persoon die op een vlak oppervlak loopt. Het onderzoek werd gedocumenteerd door Very Well Fit. Ondertussen stelde het Resource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription van het American College of Sports Medicine vast dat voor elke 1% helling de verbrande calorieën met ongeveer 12% toenemen.

Je hartslag op gang houden tijdens het wandelen
Dit komt overeen met een tiental extra calorieën per kilometer voor een persoon van 70 kg. Als je toegang hebt tot een loopband, kun je eenvoudig de helling instellen om bij te houden hoeveel calorieën je verbrandt – maar we begrijpen dat dit niet altijd mogelijk is. Hoewel het lastig kan zijn om een ​​gelijkmatige toename te behouden tijdens het wandelen buiten, probeer terrein te kiezen dat gevarieerd is om je hartslag op gang te houden.

Lees ook
Matteo (11 maanden) overleden door medische aandoening

‘Metabolic Equivalent’
Onderzoek naar ‘Metabolic Equivalent’ toont aan dat je slechts 6 % minder calorieën per kilometer verbrandt dan wanneer je op vlakke grond wandelt. Zelfs als je een wandeling bergopwaarts gevolgd door een wandeling bergafwaarts toevoegt, zul je nog steeds meer calorieën verbranden dan wanneer je op vlak terrein loopt. Dus probeer het zeker eens!

Mannetjeszwaan neemt afscheid van doodgereden vrouwtjeszwaan

Anita: “Mijn schoonmoeder moet eerst douchen voordat ze met mijn baby mag knuffelen”